fbpx

"אסטרטגיות למידה למיומנויות לחיים"

סדנת אסטרטגיות למידה בשילוב כלים מעולם הההוראה והאימון לכיתות ט' - י"ב

 

 

 תמונת אסטרטגיות1

 

 

"אני לא יודעת איך לנהל את זמן הלמידה, לא מספיקה ללמוד את כל החומר"

"אני דוחה ודוחה את הלמידה למבחן ובסוף נלחצת ולא לומדת"

"אני מנסה לשנן ולזכור את החומר אבל שוכח במבחן"

"אני מרגיש לחץ וחרדה שגורמים לי לחוסר תפקוד ובלאק אאוט בבחינה"

"קשה לי להתרכז בלמידה, אני מוסחת בקלות"

"אין לי מוטיבציה ללמוד, יש כל כך הרבה דברים יותר כיפיים לעשות .."

"אני לא יודעת איך ללמוד למבחן לבד"

"אני בחיים לא אצליח, אז למה ללמוד"?

סביר להניח ששמעתם את אחד המשפטים או יותר מפי ילדיכם.

את המשפטים הללו אספנו מהשטח, מאותם תלמידים ותלמידות שחווים חוויות דומות לילדים שלכם.

ומה הסיבה לכך ?

הקושי ללמוד באופן עצמאי למבחנים אינו מעיד על רמת אינטליגנציה נמוכה, אלא להיפך, ילדים חכמים, פיקחים ומבריקים מתקשים לממש את הפוטנציאל שלהם בבתי הספר מאחר ואין להם את המיומנויות והאסטרטגיות ללמידה נכונה.

כך נוצר מצב שהדימוי העצמי שלהם נפגע, האמונה בעצמם יורדת, ומערכת היחסים בינכם לבין ילדיכם מתדרדרת לריבים וחיכוכים בלתי פוסקים.

וברוב המקרים זאת לא אשמתם !!

כיום הדגש הוא יותר בלימוד של חומר מוגדר המבוסס על שינון וההתמקדות היא בעיקר על "מה ללמוד" ולא "איך ללמוד".  

אנו רואים בילדיכם - התלמידים של היום, את הבוגרים והמבוגרים של המחר, ולכן אנו מאמינים בהקניית אסטרטגיות המובילות ל"איך ללמוד ולהתנהל באופן עצמאי" כתלמיד/ה, כבוגר/ת וכמבוגר/ת .

לאחר ניסיון עשיר של 26 שנות עבודה במרכז אמירים עם הורים ותלמידים, בוגרים ומבוגרים, זיקקנו את הצרכים של ילדכם כתלמידים, בהתאמה לצרכים של הבוגרים והמבוגרים כסטודנטים, כחיילים וכבעלי תעסוקה, והגענו לאוסף של אסטרטגיות למידה שאותה אנו מציעים בסדנת "אסטרטגיות למידה למיומנויות לחיים".

 

משתתפי הסדנה כותבים על התהליך שעברו:
"הסדנה נתנה לי מלא ולימדה אותי במה אני טועה כשאני מנסה ללמוד, היא לימדה אותי לסדר את הזמן שלי, מה מרכז אותי, איך לגרום לעצמי ללמוד, להתרכז כשאני לומדת, היא לימדה אותי איך להגיד לא לקוף (😉שלי ועוד מלא טיפים שיעזרו לי בחיים ושאני אשתמש בהם"
- לחוות דעת נוספות לחצו כאן -

 

אילו כלים ילדיכם יקבלו בסדנה?

ü                  איך לחזק את היכולת לנהל את המחשבות השליליות ולבחור במחשבות מקדמות. לעיתים ילדים עם חוויות של חוסר הצלחה קודמות ואף עם אמונות מגבילות כי הם לא יכולים, לעולם הם לא יצליחו. מצב זה מצריך שינוי תודעתי לגבי היכולת להצליח. בסדנה נכיר מקרוב את כח המחשבה – טכניקות לשליטה על מחשבות שליליות והחלפתן במחשבות מקדמות וחיוביות שיעלו מוטיבציה ויסייעו בתהליך הלמידה.

ü                  איך להפעיל את המוח כדי שיעניק לנו מקסימום תפוקה בפחות מאמץ. נדבר על המוח, תכנת ההפעלה האנושית שלנו – כיצד היא עובדת? וכיצד ניתן לחזק בה כישורי חשיבה ? נזהה את ההרגלים הלא יעילים בלמידה וניצור הרגלים חדשים. נלמד על השפעות שהיה ממושכת מול מסכים על המוח. על חשיבות השינה, התזונה, הפעילות הגופנית והאינטראקציות החברתיות שתורמות להתפתחות המוח.

ü                  איך לנהל את הזמן כלומר איך לנהל את עצמם - אסטרטגיות ניהול זמן בתהליך הלמידה ובכלל בחיים. רכישת כלים ללמידה עצמאית. ניהול לו"ז במהלך תקופת הלימודים, ארגון ותכנון למידה לקראת מבחנים, ניהול הזמן בעת המבחן. הקניית הרגלי למידה נכונים (רוטינות), טכניקת התעדוף – מה חשוב ודחוף יותר ומה פחות, כלים למניעת דחיינות והימנעות עד לביצוע המשימה.

ü                 איך לזכור טוב יותר ולשלוף מהיר יותר – טכניקות לזיכרון של התכנים בצורה מעניינת וחווייתית ברמה שהחומר יתקבע במוח ויישלף בעת הצורך.

ü                  איך להיות קשוב/ה לאורך זמן, מרוכז/ת וממוקד/ת במטרה. כלים לניהול הקשב. טכניקות לחיזוק המיקוד והריכוז, הארכת הקשב, נטרול הסחות דעת חיצוניות ופנימיות (כדוגמת מסכים) .

ü                  איך ללמוד נכון ואפקטיבי מתוך חומרי הלימוד – אסטרטגיות הבנת הנקרא, איתור הנושא המרכזי בטקסט, כתיבת תשובה מלאה ונכונה, הבחנה בין עיקר לטפל, סיכום וארגון החומר הלימודי.

ü                  איך להתמודד מול לחץ וחרדה במבחנים ובכלל בחיים. שיטות להרגעה עצמית לשם איזון המחשבות והרגשות . חיזוק דיבור פנימי חיובי ונטרול המחשבות השליליות שגורמות ללחץ וחרדה.

ü                  איך לחזק את המוטיבציה הפנימית להגשמת המטרות. חיזוק דחיית סיפוקים והתגברות על הדחף הרגעי לעשות משהו "כייף וקל , נטול מאמץ" ולהיות עם מוטיבציה לבצע את המטרה עד לסיומה.

 

 משתתפי הסדנה כותבים על התהליך שעברו:
"זאת סדנה משנת חיים, החלפתי את ההרגלים הרעים שלי בהרגלים מקדמים, למדתי להפוך לבנאדם יותר טוב ועכשיו אני מסתכלת על העולם בצורה יותר פרופורציונלית וחיובית"
- לחוות דעת נוספות לחצו כאן -

 

מה מייחד את סדנת "אסטרטגיות למידה למיומנויות לחיים":

תכנית יחידה מסוגה, המשלבת את עולם ההוראה עם עולם האימון (הקאוצ'ינג) להקניית כלים אפקטיביים, מוכחים, שתתן לילדיכם את כל מה שהם צריכים להשגת המטרות שלהם כתלמידים וכבוגרים וכמבוגרים לעתיד.

  • הסדנה מאפשרת פיתוח הרגלי למידה נכונים שיהפכו הרגלים נכונים להתנהלות בכל מהלך החיים.
  • בסדנה מוצע מנעד רחב של אסטרטגיות למידה, כל תלמיד יבחר את האסטרטגיה שמתאימה לו.
  • הסדנה מתמקדת במתן כלים לניהול עצמי של כל תלמיד/ה, הכלים הם פרקטיים וייושמו עוד בזמן הסדנה.
  • הסדנה מתקיימת בקבוצות קטנות, באווירה אינטימית ומכילה, המאפשרת למנחה "לראות" את הכוחות הייחודיים וגם והקשיים של כל משתתף ומשתתפת
  • תיפתח קבוצת וואטס-אפ עם משתתפי הסדנה והמנחה שתשמש כפלטפורמה להעלאת שאלות, התייעצויות, שליחת נקודות עיקריות לאחר כל מפגש.
  • בזכות הכלים והאסטרטגיות שינתנו בסדנה, התלמידים יחוו חוויות של הצלחה, בעקבות זה החוסן הנפשי שלהם יתחזק הם יהיו חזקים נפשית ומנטאלית להתמודד עם כל אתגר שיגיע לפתחם ויקבלו את ההחלטות מתוך שיקול דעת ולא מתוך חוסר כלים.
  • תחושת ההצלחה תגרום לילדיכם לראות את עצמם באור חיובי ומוערך, ותגרום לסביבתם לראות אותם כבעלי יכולת להצליח.

  • במהלך הסדנה הילדים ירגישו מועצמים יותר ויגלו כוחות רבים בעצמם ובעיקר, ידעו שכעת הם יכולים להצליח!

 

פרטים נוספים על סדנת "אסטרטגיות למידה למיומנויות לחיים":

  • הסדנה מתקיימת במרכז אמירים, במשכננו החדש שברחוב מרים החשמונאית 15, מודיעין.
  • סה"כ 5 מפגשים (משך כל מפגש 3 שעות).
  • אחד המפגשים יתקיים בשיתוף מורה להוראה מותאמת-מתקנת עם התמחות בלקויות למידה. 
  • הסדנה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 10 ילדים בקבוצה.
  • הסדנה מיועדת לתלמידי חטיבה ותיכון, בכיתות ט'-י"ב.

keren-harush - Copyאת הסדנה פיתחה ומנחה קרן הרוש, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (CBC) שהקימה במרכז אמירים את תחום האימון האישי, ההורי והמשפחתי (התמחות באימון לבעלי הפרעות קשב וריכוז) והביאה להצלחות של מאות ילדים ובני נוער בתחום הלימודי, הרגשי, התפקודי, החברתי.


קרן רואה באסטרטגיות למידה אלו, כלים ומיומנויות לחיים, כאשר כל מיומנות היא מטרה בפני עצמה. ישנם שני שלבים עיקריים בסדנה המאפיינים את שיטת האימון: השלב הראשון, שינוי מחשבתי לגבי המטרה לשם יצירת מוטיבציה פנימית להגשמתה. השלב השני, הקניית כלים פרקטיים בלמידה.

 

משתתפי הסדנה כותבים על התהליך שעברו:
"קרן פשוט בנאדם מהפנט, אכפת לה, היא רגישה, היא מעניינת, היא מלאת אנרגיות חיוביות כל הזמן, האישיות שלה ממגנטת. היא העבירה את המסרים בצורה הטובה ביותר שיכולתי לחשוב עליה, לא רציתי שהשיעור יגמר!
"
- לחוות דעת נוספות לחצו כאן -

 

למה דווקא עכשיו ?

עכשיו זה הזמן המדויק! "תקופת הקורונה" השפיעה לשלילה בעיקר על התפקוד של ילדכם – תקופה זו העמיקה את הפערים הלימודיים והרגשיים של התלמידים.

במימד הלימודי – מתנהל מצד המערכת החינוכית "מרוץ עכברים" במטרה להעביר כמויות של תכנים בלתי נתפסים הדורשים למידה עצמאית

במימד רגשי – התוצאה של הפערים באה לידי ביטוי בפגיעה בדימוי העצמי והביטחון בעצמם כי הם מסוגלים להצליח, פגיעה במסוגלות העצמית של הילדים. הלמידה מרחוק החמירה את התסכול ותחושת חוסר האונים. הסגרים והבידודים החמירו את תחושת הבדידות , החרדה והדכדוך. הילדים מרגישים שאיבדו את הדרך וזקוקים לכלים ולאנשי מקצוע שיסייעו להם למצוא את הדרך ולחוות הצלחות.

מטרת הסדנה היא לצמצם פערים אלו , לגרום להם לחוות חוויות של הצלחה, ולא להישאר מאחור.

 

 

 

רוצים לדבר איתנו לפני הצטרפותכם ?
שלחו בקשה ליצירת קשר באתר או שלחו הודעת וואטס-אפ לטלפון 054-5647521 (הודעות בלבד)

ונחזור אליכם בהקדם!