רוצה לשמוע פרטים נוספים
על הקבוצות למיומנויות חברתיות?
האם ילדך נמנע ממצבים חברתיים, מסתגר ומתבודד?
האם ילדתך מפרשת לא נכון מצבים חברתיים?
האם ילדך מגיב באופן לא מתאים בסיטואציות חברתיות? מרבה להעלב, או לכעוס?
האם ילדתך מתקשה בפיתוח מיומנויות חברתיות?
האם ילדך מעוניין בחברה, אך מנסה להשתלב בסיטואציות בינאישיות באופן לא מתאים?
האם ילדתך נפלה קורבן ל'בריונות חברתית'? נדחתה ומוצאת עצמה מחוץ למעגל החברתי?
האם ילדך אובחן כמתמודד עם קשיי תקשורת בתפקוד גבוה?
טיפול קבוצתי יכול לאפשר להם לשבור את המעגל השלילי ולאפשר להם לחוות הצלחות בתחום החברתי!
מהן מיומנויות חברתיות?
מיומנויות חברתיות הן כישורים ויכולות המאפשרים השתלבות בקבוצה, יכולת ליצור יחסים קרובים ומתגמלים עם בני הגיל, יחסים המהווים גורם חוסן, ובאופן רחב יותר לפתח התנהגות חברתית הולמת גם בבגרות.
מדוע טיפול קבוצתי?
- הפעילות הקבוצתית מהווה סימולציה לעולם האמיתי שבחוץ, אך ב'תנאי מעבדה' שנועדו ליצור סביבה בטוחה ומיטיבה
- הקבוצה היא כלי טיפולי יעיל בריפוי של בעיות רגשיות שכן היא מהווה מקור תמיכה והתחזקות – הרגשה ש״אני לא לבד״
- הקבוצה מספקת מקום בטוח לילד לבטא את עצמו וליצור תחושת שייכות חברתית
- הזדמנות "להתאמן" במיומנויות חברתיות בסביבה מיטיבה
- הזדמנות לקבל משוב מבני הגיל ומן המנחים ולשפר את המיומנויות בהתאם
- הזדמנות לצפות בילדים אחרים, ולהבין את המניעים המחשבות והרגשות שלהם
- הזדמנות לצפות באינטראקציה בין המנחים כמודל לחיקוי המאפשר רכישת המיומנויות הבינאישיות
.
מטרות הקבוצה לרכישת מיומנויות חברתיות
- שיפור המיומנויות החברתיות והכישורים הבינאישיים
- הקניית היכולת להתבטא בקבוצת השווים – לדבר במקום להתנהג
- מודעות לרגשות שונים שעולים באינטראקציות בינאישיות ופיתוח היכולת להתמודד עימם
- פיתוח היכולת לפענח ולפרש באופן מתאים את התקשורת עם האחרים
- כלים לפתרון בעיות תקשורת בין אישית בחיי היומיום תוך התחשבות באחר – בהתמודדות עם הורים, מורים, חברים
- שיקום תחושת המסוגלות, פיתוח דימוי העצמי והערך העצמי באמצעות חוויות חברתיות חיובית
- התמודדות עם תסכולים, יכולת שליטה עצמית, ויסות התנהגויות כגון: אימפולסיביות, תוקפנות, רגזנות ודחיית סיפוקים
- קבלת חוקים חברתיים ויכולת השתלבות בקבוצה
- תמיכה וחילוץ מ"קורבנות" חברתית
- הרחבת ארגז הכלים תוך רכישה של דרכי התמודדות ואופני חשיבה חדשים
המטרות הספציפיות לכל ילד וילדה בקבוצה יוגדרו בתהליך האינטייק יחד עם ההורים והילד/ה.
בסיום התהליך הקבוצתי ייערך משוב עם ההורים והילד, שבו נבחן ונסכם את רמת השגת המטרות ונציע המלצות להמשך.
המנחים
הקבוצה מתקיימת בהנחיית פסיכולוגיות ומטפלות רגשיות בעלות ניסיון רב בטיפול בילדים, מתבגרים ובהדרכת הורים.
התהליך הקבוצתי
המפגשים מתקיימים בתדירות של פעם בשבוע למשך שעה (60 דקות).
במקביל מתקיימים 2 מפגשי משוב פרטניים, אחד עם הילד ואחד עם ההורים, לצרכי דיווח ועדכון על התקדמות ילדיהם והקניית כלים להורים לקידום המיומנויות החברתיות של הילד.
תהליך ההצטרפות לקבוצה
תחילת התהליך במפגש אחד עם ההורים ועם הילד על מנת לקבל תמונה ראשונית אודות הקושי החברתי של הילד וכן על מנת לבחון את מידת ההתאמה של הקבוצה לצרכיו של הילד. באם ימצא שטיפול קבוצתי אינו המענה ההולם ביותר לילד, יומלץ על דרכי סיוע והתמודדות מתאימות אחרות. הסיבה לכך היא שהמנחים יעשו את מירב המאמצים ליצור קבוצה שבה כל ילד וילדה יוכל להיתרם מנוכחותם של שאר המשתתפים.
עוד דברים שחשוב לדעת
- הקבוצות מתאימות לילדים וילדות, נערים ונערות, הלומדים בכיתות ב' - י"ב
- כל קבוצה תכלול משתתפים בשתיים או שלוש שכבות גיל עוקבות
- בכל קבוצה בין 6 ל- 10 משתתפים
- פגישות ההיכרות וההתאמה כבר החלו, על מנת לאפשר מספיק זמן לפגישות עם ההורים והילדים
- המפגשים יתקיימו במרכז אמירים במודיעין
לאור ההצלחה והביקוש הרב,
אנו שמחים לפתוח קבוצות נוספות לרכישת מיומנויות חברתיות
בשנת הלימודים תשפ"ה
הקבוצה לתלמידי כיתות י'- י"ב יצאה כבר לדרך והיא מלאה.
הקבוצה לתלמידי ז'- ט' תיפתח ביום א 1.12.24 ב- 16:30