אבחון מקצועי ומדויק עבור הילד/ה שלך

 

באופן טבעי תקופת הגדילה מילד למבוגר מייצרת אתגרים שונים, לעתים הילדים חווים אתגרים התפתחותיים, מנטלים או רגשיים בשלב הגדילה.
אבחון מוקדם ומדויק של מצב הילד מאפשר למצוא את הפתרון המתאים ביותר, ולמנוע מהילד תסכול או צבירת פערים אל מול בני גילו.

תמונה אמירים קטןבמרכז אמירים אנחנו מציעים את כל סוגי האבחונים:

אבחון פסיכודידקטי
אבחון דידקטי
אבחון פסיכולוגי
אבחון תסמונת הספקטרום האוטיסטי
אבחון קשב וריכוז נוירולוגי

התאמת האבחון המדויק לילדך

בשיחת הטלפון עם גורם מקצועי ומנוסה, בה יבחנו הצרכים הספציפיים של הילד, תינתן המלצה מקצועית לגבי סוג האבחון המתאים לילדכם.

מתי כדאי ללכת לאבחון?

אם אתם מרגישים שילדכם:

  • אינו מגיע להישגים התואמים את יכולותיו
  • מתמודד עם לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז
  • מתקשה לבצע מטלות לימודיות באופן עצמאי
  • נמנע ממטלות לימודיות כמו קריאה וכתיבה
  • חווה קושי חברתי, רגשי או התנהגותי

התועלות שבאבחון מדויק:

בזכות האבחון תוכלו להבין את הגורמים לקשיים של ילדכם ותקבלו הכוונה לגבי הצעדים שיעזרו לו להתגבר על קשיים אלה.
בנוסף, האבחון יאפשר לכם לקבל סיוע בבית הספר וכן התאמות במבחנים.
אבחון מדויק יאפשר לכם לקבל פתרון ממוקד ומותאם אישית לצורכי ילדכם.

אבחון

מה ההבדל בין מרכז אמירים למרכזים אחרים?

למרכז אמירים נסיון עשיר של למעלה מ-26 שנה בביצוע אבחונים וטיפולים.
הצוות הרחב שלנו כולל אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחומם, ואנחנו עושים את האבחונים המעמיקים ביותר בישראל.
אנחנו לא מתפשרים, ולא תמצאו אצלנו פתרונות בזק שטחיים.

מערך בקרה לאיכות מקסימלית
כל אבחון עובר בקרה, קריאה נוספת והיוועצות על ידי איש מקצוע נוסף על מנת למקסם את איכות הדו״ח הנמסר לכם ההורים.

פיתחנו שיטה שמאפשרת לנו לשים את הילדים במרכז, לא רק כסיסמה אלא כדרך עבודה:
את איש המקצוע שעובד עם ילדכם מקיף מעגל של אנשי צוות.
בין אם זאת המורה להוראה מתקנת, הפסיכולוג המטפל או קלינאית התקשורת - אנשי המקצוע שלנו עורכים פגישות צוות קבועות לדון בכל מקרה, לרתום את הידע של המומחים שלנו לביצוע אבחון אופטימלי ולטיפול בילדכם.

אחד היתרונות הגדולים של המרכז הוא שבמידת הצורך אנחנו יכולים לתת מענה מלא ומקיף עבור כל מה שיעלה באבחון.
המאבחן יהיה בדיאלוג ובקשר שוטף עם כל איש מקצוע במרכז אמירים, שיקבל את ילדכם לטיפול.

צוות מרכז אמירים   

 

  • נאוה סלור:
    נאוה סלור: מייסדת ומנהלת מרכז אמירים, יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית (CBT). מטפלת בטראומה דרך הגוף, מטפלת במיינדפולנס, מטפלת בריברסינג (נשימה מודעת). אני מאמינה שכאשר אנו משפרים מעט בכל יום תוך אמונה בכוחות שלנו ואומץ לפעול ולהיעזר, בסופו של דבר קורים דברים גדולים.
  • ד
    ד"ר אריאלה עילם: פסיכולוגית שיקומית מומחית, נוירופסיכולוגית, מאבחנת, רכזת תחום האבחונים ומנהלת מקצועית בתכנית היל״ה. מטרתי במסגרת האבחון היא לראות את הילד על כישוריו וקשייו, על מנת לאתר את הדרכים המתאימות ביותר להתמודדות עם הקושי דרך שימוש בנקודות החוזק.
  • דפנה תמיר:
    דפנה תמיר: פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה, מנהלת את היחידה הטיפולית באמירים. עוסקת בטיפול, בהדרכת הורים ובאבחון. בעלת מומחיות ספציפית בתחום המחוננים. אני מאמינה ביכולת ההדדית להתפתח ולפתח.
  • ד
    ד"ר יפעת זיידמן: פסיכולוגית קלינית מומחית, מרכזת את היחידה הטיפולית.
  • ד
    ד"ר ירון דגני: מומחה לנוירולוגיית ילדים והתפתחות הילד. מומחה ברפואת ילדים. עוסק בתחום הפרעות קשב וריכוז.
  • ד
    ד"ר אהוד (אודי) מקורי: מומחה בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. עוסק בטיפול וליווי של ילדים, בני נוער והוריהם. מאמין בגישה אינטגרטיבית והסתכלות רב מימדית (המודל הביו - פסיכו - סוציאלי) כדרך לטיפול יעיל ונכון.
  • רות ברוק בירנבוים:
    רות ברוק בירנבוים: יועצת מקצועית, עובדת סוציאלית קלינית, מומחית בטיפול בילד ונוער, בעלת תואר שני בהתמחות בטראומה ומומחית בטיפול בפגיעות מיניות. מאמינה שריפוי מתרחש בתוך קשר.
  • קרן הרוש:
    קרן הרוש: יועצת מקצועית, מאמנת קוגניטיבית-התנהגותית (מעצבת התנהגות) ומדריכת הורים. בוגרת לימודי התמחות באימון בעלי הפרעת קשב וריכוז ובאימון משפחתי באוניברסיטת בר-אילן. "כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך)
  • דיתה גרוליק:
    דיתה גרוליק: מאבחנת ומטפלת במיקוד ראייה.
  • אלעד שלו:
    אלעד שלו: פסיכולוג, מאבחן. אני מאמין שמטרתו של אבחון לעזור להורים ולילד להכיר בצורה טובה יותר את תחומי החוזק ותחומי הקושי שלו בתחום הרגשי, הקוגניטיבי והלימודי. הבנה של הכוחות והמשאבים של הילד תסייע לו להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים.
  • אסתי לייבוביץ:
    אסתי לייבוביץ: פסיכולוגית, מאבחנת, מטפלת ומנחה קבוצות לרכישת מיומנויות חברתיות. מאמינה שחשוב להבין את הילד לעומק, הן את הקשיים והן את החוזקות על מנת להתאים את ההמלצות המדוייקות ביותר.
  • אתי פרץ:
    אתי פרץ: מומחית בפסיכולוגיה שיקומית ונוירופסיכולוגיה, מאבחנת
  • דן פריד:
    דן פריד: פסיכולוג קליני מומחה. מאבחן ומטפל.
  • דנה גביש בירן:
    דנה גביש בירן: פסיכולוגית קלינית, מטפלת, מאבחנת ומנחה קבוצות לרכישת מיומנויות חברתיות.
  • הדס פישר כהן:
    הדס פישר כהן: פסיכולוגית חינוכית, מטפלת ומאבחנת אבחונים פסיכודידקטיים. מאמינה ביכולת למצוא משמעות ולהתפתח ולגדול גם (ואולי דווקא) מתוך קושי.
  • חן כהן:
    חן כהן: פסיכולוגית ומאבחנת. אני מאמינה בכוחו של האבחון לסייע לילד ולהוריו להכיר טוב יותר את תחומי החוזק והקשיים של הילד ובכך לחזק ולסייע לו בהתאם.
  • יעל אפריאט:
    יעל אפריאט: עובדת סוציאלית בהתמחות לטיפול בילדים ונוער, מדריכת הורים ומטפלת בעזרת בעלי חיים.
  • יעל קרן:
    יעל קרן: פסיכולוגית, עורכת אבחונים פסיכודידקטיים, פסיכודיאגנוסטיים ואבחוני תסמונת הספקטרום האוטיסטי.
  • מאיה קהן:
    מאיה קהן: פסיכולוגית, עורכת אבחונים פסיכולוגיים ופסיכודידקטיים.
  • מעיין ינאי:
    מעיין ינאי: עובדת סוציאלית קלינית, מדריכה הורים בשיטת הסמכות ההורית החדשה של פרופסור חיים עומר, ומטפלת רגשית בילדים בגיל הרך.
  • נעה נוסבאום:
    נעה נוסבאום: פסיכולוגית בהתמחות קלינית. מאבחנת במרכז אמירים- אבחונים פסיכודיאגנוסטיים ופסיכודידקטיים. אני מאמינה שתפקידו של האבחון הוא לתת תמונה מלאה ומורכבת על הילד/ה, על מנת להבין היטב את נקודות החוזק והיכולות לצד הקשיים והאתגרים. כשהמטרה היא לתת מענה מתאים שיאפשר התפתחות וצמיחה מיטביים.
  • נעמה גלעד:
    נעמה גלעד: מאבחנת דידקטית לילדים, מתבגרים ומבוגרים. בוגרת תואר שני (M.A) בהצטיינות באבחון וטיפול בלקויות למידה ותואר ראשון (B.A) במדעי ההתנהגות. סטודנטית לתואר שני (M.A) בפסיכולוגיה חברתית.
  • סהר שבירו:
    סהר שבירו: פסיכולוג קליני, מאבחן, מטפל ומנחה קבוצות לרכישת מיומנויות חברתיות. אני מאמין בכוחו של קשר בין בני אדם כמפתח לצמיחה, שינוי וגילוי היכולות והכוחות העצומים הטמונים בכל אחד.
  • ספיר צור רפפורט:
    ספיר צור רפפורט: עובדת סוציאלית קלינית, MSW, המסלול הקליני לטיפול בילד ונוער. מתמחה בלימודי פסיכותרפיה דינמית באוניברסיטת תל אביב. בעלת ניסיון רב בטיפול דינמי בהפרעות חרדה, דיכאון, קשיים חברתיים, דימוי עצמי נמוך ומשברים נפשיים.
  • עוז נתן:
    עוז נתן: פסיכולוג. עורך אבחונים פסיכודיאגנוסטיים ופסיכודידקטיים. אני מאמין שאבחון הוא המפתח להבנה ראשונית של קשיים וחוזקות ועל ידי כך התאמה מיטבית של טיפול וצמיחה.
  • רותי נופך הללו:
    רותי נופך הללו: פסיכולוגית מאבחנת. מאמינה שאבחון הוא תהליך דינמי, בו נוצר קשר משמעותי המסייע בהבנת עולמו החיצוני והפנימי של הילד ובזיהוי משאבים וקשיים, לצורך הכוונה ליצירת סביבה המעודדת שגשוג ומיצוי יכולות.
  • רן פלד:
    רן פלד: פסיכולוג שיקומי, נוירופסיכולוג, עורך אבחונים על הרצף האוטיסטי.
  • אופיר יוסף:
    אופיר יוסף: מורה להוראה מתקנת- מותאמת, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד עם התמחות בלקויות למידה והוראה מותאמת. אני מאמינה שלקות הלמידה איננה מהווה מגבלה וכי הצלחה תגיע על ידי השקעה, התמדה, סבלנות, והתאמת הלמידה לצורכי התלמיד.
  • הודיה אסולין:
    הודיה אסולין: מורה להוראה מותאמת בעלת תואר שני בלקויות למידה, הערכה ואבחון. אני מאמינה שעם סבלנות ועבודה רבה, כל תלמיד יכול להגיע רחוק.
  • דנה אייזן:
    דנה אייזן: מנהלת שיווק דיגיטלי
  • יובל אמיתי:
    יובל אמיתי: בעל תואר ראשון בהיסטוריה ותואר שני בחינוך. רכז תכנית היל"ה ומשאבי אנוש.
  • מירב מור:
    מירב מור: מנהלת אדמיניסטרטיבית. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, רטוריקה ומגדר. מאמינה שהניהול האדמיניסטרטיבי צריך לשקף את אמירים – אכפתי, רגיש ומקצועי.
  • נאוה סלור:
  • ד
  • דפנה תמיר:
  • ד
  • ד
  • ד
  • רות ברוק בירנבוים:
  • קרן הרוש:
  • דיתה גרוליק:
  • אלעד שלו:
  • אסתי לייבוביץ:
  • אתי פרץ:
  • דן פריד:
  • דנה גביש בירן:
  • הדס פישר כהן:
  • חן כהן:
  • יעל אפריאט:
  • יעל קרן:
  • מאיה קהן:
  • מעיין ינאי:
  • נעה נוסבאום:
  • נעמה גלעד:
  • סהר שבירו:
  • ספיר צור רפפורט:
  • עוז נתן:
  • רותי נופך הללו:
  • רן פלד:
  • אופיר יוסף:
  • הודיה אסולין:
  • דנה אייזן:
  • יובל אמיתי:
  • מירב מור:

שאלות נפוצות

ריפוי בעיסוק 2האם כל ילד צריך לעבור אבחון?

בוודאי שלא. לכולנו יש תחומי יכולת ותחומי קושי שאינם דורשים בהכרח אבחון וטיפול, היות שהם נורמטיביים ואינם פוגעים בתפקוד או יוצרים תסכול. לכן אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו ועורכים שיחה מקצועית ומעמיקה עם כל הורה שפונה אלינו, במטרה להחליט האם תהליך האבחון אכן נחוץ.

האם כל אבחון יצביע על 'לקות'?

ממש לא.
יש לעיתים להורים חשש שאם מאבחנים את הילד ״בטוח כבר ימצאו משהו...״.
בפועל פעמים רבות נחשף במסגרת האבחון קושי, אך לא בכל אבחון תימצא לקות למידה או הפרעה התפתחותית/רגשית אחרת.

האם הילד שלי יהיה זכאי להתאמות בבית הספר בעקבות האבחון?

במידה וממצאי האבחון מצביעים על קשיים משמעותיים יופיעו בדוח המלצות שונות, בכללן המלצות למסגרת הלימודית. המלצות אלה יתייחסו גם לדרכי ההוראה וגם לדרכי ההיבחנות.

מה כולל תהליך האבחון?

תהליך האבחון כולל פגישת היכרות עם ההורים, שמטרתה לקבל רקע ומידע על הילד/ה, ולאחר מכן כ-3 פגישות אבחון. בסיום התהליך נערכת פגישת סיכום של המאבחן/ת עם ההורים ולעתים גם עם הילד/ה, ובה נמסרים ממצאי האבחון וההמלצות. תוך 3 שבועות מיום שיחת הסיכום יימסר להורים דוח מפורט שמתאר את ממצאי האבחון והמלצותיו.

האם האבחון כולל גם בדיקה של תחומי החשבון והאנגלית?

כל אבחון דידקטי או פסיכודידקטי שאנחנו עורכים כולל בדיקה מקצועית של תחום החשבון, כדי לקבל תמונה מקיפה של התפקוד האקדמי.

בכל אבחון שנערך לתלמידים מכיתה ו׳ ואילך אנחנו כוללים גם בדיקה מקיפה של תחום האנגלית, תוך שימוש במבחנים המקצועיים והמוסכמים במקצוע.

באבחון במרכז אמירים לא תידרשו להשלמות יקרות ולתוספות מיותרות.

האם האבחון תקף גם לבגרויות?

כל אבחון שנערך לאחר סיום כיתה ו׳ יהיה תקף גם למבחני הבגרות, וזה כולל את ההתאמות בדרכי היבחנות.

למי נמסר דוח האבחון?

אנחנו במרכז 'אמירים' מתחייבים לשמור על סודיות, ומקפידים לשמור על פרטיות הלקוחות שלנו. דו״ח האבחון נמסר להורים בלבד, והם רשאים להחליט למי להעביר אותו.

האם ההורים צריכים להיות נוכחים בפגישות האבחון?

פגישות ההיכרות והסיכום נערכות עם ההורים. הפגישות שמקיים המאבחן עם הילד/ה מתקיימות ללא נוכחות ההורים בחדר.

האם הדוח מוכר על ידי משרד החינוך?

האבחונים במרכז אמירים מועברים על ידי פסיכולוגים מורשים או על ידי מומחיות ללקויות למידה בעלות תואר שני באבחון וטיפול בלקויות למידה, שהוסמכו לערוך אבחונים.

לכן האבחונים שלנו הם ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ומוכרים על ידי משרד החינוך וכל בתי הספר.

איפה נמצא מרכז אמירים?

מרכז אמירים נמצא במודיעין בכתובת: מרים החשמונאית 15 (מפה).
30 דקות מתל אביב ו-30 דקות מירושלים, קל להגיע אלינו ויש חניה בשפע.
בגלל שאנו המרכז המקצועי בארץ אנשים מגיעים אלינו גם מהצפון ומהדרום הרחוק.

איך מתחילים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לייעוץ ולהכוונה: